Willy's Wonderland

From Wikiquote
Jump to navigation Jump to search

Willy's Wonderland is a 2021 American action comedy horror film about a quiet drifter who is tricked into cleaning up an abandoned family entertainment center haunted by murderous animatronic characters.

Directed by Kevin Lewis. Written by G. O. Parsons.
Let playtime begin.taglines

Liv Hawthorne[edit]

  • Okay, shut up. Guys. If we’re doing this, we’re gonna do this as a mission, not a field trip. Are you with me or not?
  • I’m sorry, but I’m just not okay with letting somebody burn alive in there if we can do something about it.
  • [to The Janitor] Thank God you’re still alive. We gotta get you outta here. I stopped that bitch, but that won’t keep her away for long, so… [as The Janitor walks away] Hey! Did you not hear what I just said? [as The Janitor leaves The Fairy Room] Hey!
  • Guys, guys, it’s happening. It’s happening now. [walking up to Siren Sara] Oh, that’s the nasty bitch that tried to kill me.
  • This town has a dark history and it all starts with this horrible place.
  • What’s worse, the dead body you saw, or the guy that you left to die? Are you ready to be a murderer? Because that’s exactly what you’re gonna be. You’re gonna be a cold-blooded… [The tires squeal as Deputy Evan Olson stops the police car]
  • Then what are you? You’re complicit. You’re just another cult member recruited by the sheriff to do all of her dirty work.
  • You don’t know what it’s like living with her. My entire life, it’s like I’ve been a ghost. And no matter what I do, it doesn’t change who she is. So I thought maybe I could do something right and burn this fucking place down. So I am doing something. What about you? Hmm? You just gonna sit there and watch all of this happen and not do anything about it?

Willy Weasel[edit]

  • [in a commercial] Hey, kids! You know what time it is? It's birthday time! [singing with other animatronics] It's your birthday, and we want you to have fun. It's your birthday, so let's party everyone. It's your birthday, and we want you to have fun. It's your birthday, so let's party everyone. [speaking] Okay now, kids. Clap your hands like there's no tomorrow. [singing with other animatronics] We welcome you to Willy's, where everyone's your friend. [speaking] That's right. [singing with other animatronics] Here at Willy's Wonderland, the good times never end. Birthday fun for everyone, how old are you today? Everyone at Willy's is hoping you will stay. [speaking] Forever! [singing with other animatronics] It's birthday time, it's birthday time, it's birthday time. Let's cheer at Willy's Wonderland! [speaking] Proudly serving families since 1984.
  • [singing with other animatronics] We’re All Friends. We Like to Play. Play, play, play every night and day. We’re All Friends. We Like to Sing. Sing, sing, sing; it’s a wonderful thing! We’re All Friends. We Like to Run. Run, run, run to the beat of the drum. We’re All Friends. We Like to Dance. Dance, dance, dance like there’s ants in our pants. [speaking] Have you been to my Super Happy Fun Room yet? Well, what are you waiting for? [singing with other animatronics] The Super Happy Fun Room is super happy fun. Join us in the Fun Room, where you’ll be number one. Popcorn, cake, and hot dogs, soda and candy too. The Super Happy Fun Room.
  • Look at all these naughty birthday boys and birthday girls. I think it’s time for them to go nightie night. [singing with other animatronics] It’s your birthday and we want you to have fun. [Their voices distort] It’s your birthday, so let’s kill everyone...
  • [At the end of the movie, popping out of a gray screen as a cartoon version of himself, to the audience] And remember, friends, the party never ends! [offscreen, singing with other animatronics] At Willy's Wonderland!

Ozzie Ostrich[edit]

  • [to The Janitor] I'm gonna feast on your face!

Sheriff Eloise Lund[edit]

  • Oh. Stupid idiots. It’ll just incite him more. [to Willy Weasel, apologetically] Willy, this guy does not act for us. His actions should in no way reflect on the town of Hayesville. You know that, right, Willy? [to Deputy Evan Olson, holding The Janitor at gunpoint] Well, cuff him. For God’s sakes, cuff him.
  • I’ll give you two reasons why you are: your wife and your kid. If we don’t do what needs to be done, nobody in this county is safe. [to The Janitor, as Deputy Evan Olson cuffs The Janitor's hands together] Why couldn’t you just die? [to Liv Hawthorne] Where are the others?
  • [watching as The Janitor puts the bagged animatronics in the dumpster] That G.D. S.O.B. [The Janitor waves at her] Well, I’ll be a son of a bitch. [to The Janitor, holding him at gunpoint] Hold it right there, boy. Inside, now! [marching The Janitor into Willy's Wonderland] Move! We had a good thing, but you just went and fuckedd it all up. Look at me. Look at me when I’m talking to you. All you had to do was die. Was that so hard? No, you just had to go ahead and stay alive, and now we got five dead kids because of you! You might have taken apart a few electronics, but I got a feeling that you can’t stop a round. [to Willy Weasel] Willy! [to The Janitor] Willy needs to eat, and I’m gonna feed him. [to Willy Weasel] Willy, come and get it! [Suddenly, the lights go out. Willy Weasel appears behind her and slices her in half. Both of her halves fall to the floor]

Jed Love[edit]

  • [to The Janitor] Yeah, I tell everybody that attempts the 50, there ain’t shit out here, but you gotta be prepared for anything. A bunch of fun-loving kids stole the zigzag out of the back of the sheriff’s pickup a month ago. Guess you found it for ’em. [He laughs] You know what some folks consider funny? Just ruin a man’s whole damn day. God’s honest truth. Now, where’d you say you’re from? Oh, you’re one of those guys that don’t wanna look back, huh? You’re one where the past lives in the past, huh? Yeah, I understand. No, I can’t blame you. I mean, we all got so much baggage. I just say, move forward. You’re a rolling stone. Yup. We had a car chase around here a while back. Some boy got up to 150 miles an hour, just launched it right off Tension’s Peak, man. It’s like a superhero. It went fwoom! Carnage was terrible. It was just… wow.
  • Hey, it’s gonna be about $250 for the tow, and we’ll need all four tires replaced. And there was something wrong with that chip, I think. But I can fix it for about $1,000. Yep. [The Janitor pulls a credit card out of his wallet] No, cash only. Uh-uh, no. And in advance. Yeah, I don’t take no plastic credit cards. [The Janitor sees an ATM machine with an "Out of order" sign] Oh, that over there. [Jed Love chuckles] Yeah, we ain’t got no internet in Hayesville. Yeah, so all the ATMs, they just don’t work. Yeah, we were gonna get it, but they just didn’t. [He laughs] You ain’t got the cash, huh? Now, ain’t that a dilly of a pickle? Hmm. You willing to work it off? Okay, then. I think I’ve got somebody who can accommodate.
  • [In the flashback, to The Hawthornes] Well, the good news is, I can fix it. The bad news is, it’s gonna have to sit 'til I get the part. Now, Hayesville’s one hotel’s booked. But I do have a place you can stay tonight. Now, it ain’t the Ritz, but it’s a roof and it’s free if you’re willing to do a little light cleaning.

Deputy Evan Olson[edit]

  • Sheriff, if I may, why’d you request the state to send backup for one night to curfew a place the size of a postage stamp? [He laughs] Oh, don’t get me wrong. I got a wife and kid on the way and I do love the overtime pay.

Dialogue[edit]

[First lines]

[The T.V. turns on]
Willy Weasel: [in a commercial] Hey, kids! You know what time it is? It's birthday time! [singing with other animatronics] It's your birthday, and we want you to have fun. It's your birthday, so let's party everyone. It's your birthday, [offscreen, as Carl Hawthorne and Judy Hawthorne are in the hallway, listening for Willy Weasel's growls] and we want you to have fun. It's your birthday, so let's party everyone. [offscreen, speaking] Okay now, kids. Clap your hands like there's no tomorrow. [offscreen, singing with other animatronics, as Carl Hawthorne and Judy Hawthorne run in the hallway, listening for Willy Weasel's snarls. Willy Weasel growls] We welcome you to Willy's, where everyone's your friend.
[Willy Weasel growls, grabbing Carl Hawthorne]
Carl Hawthorne: [screams]
Judy Hawthorne: Carl! [She runs into the dining area. Willy Weasel fights her while little Liv Hawthorne watches from the janitor's closet]
Willy Weasel: [in a commercial, singing with other animatronics] It's your birthday, and we want you to have fun. It's your birthday, so let's party everyone. It's your birthday, and we want you to have fun. It's your birthday, so let's party everyone. [speaking] Okay now, kids. Clap your hands like there's no tomorrow. [singing with other animatronics] We welcome you to Willy's, where everyone's your friend.
Judy Hawthorne: [screams offscreen]
[Blood splatters on the T.V.]

Sheriff Eloise Lund: Will you just stop it?
Liv Hawthorne: Open the door!
Sheriff Eloise Lund: I’ll open the damn door. [She opens the passenger door] What the hell is wrong with you? No! God damn it. [Jed Love pulls up with The Janitor] Hey, Jed, what’s up?
Jed Love: This old boy had the misfortune of finding your zigzags out there. I figured I’d bring ’em back to you.
Sheriff Eloise Lund: He all right?
Jed Love: Yeah, he’ll be all right. Tire’s not, but he’ll be fine. He had this pretty Camaro right here. Yes, yes, it was that ocean blue… [As he continues talking, The Janitor and Liv Hawthorne stare at each other]
Sheriff Eloise Lund: Jed, I’ll come by and get ’em later.
Jed Love: All turning around, spinning out, everything. He just slid right in there and then pop, pop…
Sheriff Eloise Lund: I don’t have time for this today, okay?
Jed Love: Yes, ma’am. [He takes The Janitor to his garage]

Liv Hawthorne: Take this off me.
Sheriff Eloise Lund: Oh, you gotta be kidding me. There’s not a chance in hell I’m letting you out of this trailer tonight.
Liv Hawthorne: I hate you.
Sheriff Eloise Lund: Oh, talk sweet to me all you want. Get down. You know the drill. Get down.
Liv Hawthorne: Get out of my way.
Sheriff Eloise Lund: Come here.
Liv Hawthorne: What the hell are you doing? [Sheriff Eloise Lund handcuffs her to a pipe] Wait.
Sheriff Eloise Lund: I’ll be back in the morning.
Liv Hawthorne: What… how the hell am I supposed to eat? How am I supposed to take a piss?
Sheriff Eloise Lund: There are chips on the coffee table and a bucket on the floor. Try not to make a mess.
Liv Hawthorne: You’re a bitch.
Sheriff Eloise Lund: [sarcastically] Oh, I love you too. [She sarcastically smooches]

Jed Love: [to The Janitor] You want God to laugh, you tell him your plans. [He laughs]
Tex Macadoo: [to The Janitor] Howdy there, partner. My name is Tex, same as the state. Got the handle Macadoo. Welcome to Willy’s Wonderland.
Jed Love: Yeah, he don’t talk much.
Tex Macadoo: And I respect that. I enjoy a man of few words. [The Janitor looks at the graffiti] Well, business is not what it used to be, but I am fixing to reopen and make Willy’s better than ever. Anyway, enough horseshit. Here’s my offer. You spend the night cleaning Willy’s Wonderland and I will pay to have your car fixed. I go on in tomorrow, you come out of there, and your ride will be ready for you right there. Deal? [The Janitor stares at the "Willy's Wonderland" sign] If not, I got places to be. [Tex Macadoo chuckles] All right. All right. [He chuckles] Let’s go inside.
Jed Love: [to The Janitor] Good luck, mister.
[The door squeaks as Tex Macadoo and The Janitor enter the restaurant]
Tex Macadoo: Watch your step. Check this out. [He turns on the T.V.]
Willy Weasel: [in a commercial] Hey, kids, it’s Willy the Weasel. Welcome to my wonderland. Come on down and meet the gang. We’ve got Arty the Alligator, Siren Sara, Cammy the Chameleon, Gus Gorilla, Knighty Knight, Ozzie the Ostrich, and Tito the Turtle.[singing with other animatronics] It’s your birthday, so let’s party, everyone. It’s your birthday and we want you to have fun. It’s your birthday, so let’s party, everyone.
Tex Macadoo: We had some great times. Kids laughing, smiling, eating hot dogs, opening presents. You know the story, right? Well, some of these little bastards start crawling over the characters, they get hurt. A couple of lawsuits later from Mommy Safety Organizations and wham, bam, thank you, ma’am, we’re out of business. Shut us right down. [He opens the janitor's closet] Damn thing always gets jammed. [He sighs, turning on the light] Yeah. This stuff oughta do the trick. Broom, mop, bucket, drain snake, Windex, rags, whatever you need, we got it. [presenting him with a Willy's Wonderland shirt] Oh, lookee here. Congratulations. You are officially on staff. [He sighs] Well, pal, it’s gonna be dark soon. I’ll be back in the morning with that car of yours dapper and ready to drive or my name is not Tex Macadoo. [He chuckles] Help yourself to whatever you can find in the kitchen. It’s on the house. And be sure to take breaks. Always good to pace yourself. That’s it. Good luck.

[Tex Macadoo chains the doors shut. He walks over to his truck]
Tex Macadoo: [He exhales, trying to light his cigar] Damn.
Jed Love: I thought you quit.
Tex Macadoo: My last one. [He sighs] Piece of shit. [He throws the lighter at the dumpster] All right, let’s get the hell outta here. I can’t stand to hear a grown man scream.

[Liv Hawthorne's friends pull up in the truck]
Chris Muley: Liv, you in there?
Liv Hawthorne: Oh, shit. Yeah, I’m in here. Can you help me out?
Chris Muley: Yeah. Yeah, yeah.
Aaron Powers: Okay, calm down, dude. No need to be a superhero.
[Chris Muley bumps the door]
Chris Muley: Oh!
Aaron Powers: Oh, my God.
Chris Muley: Oh, damn it! Oh!
Aaron Powers: [opening the door] Nice one, genius. The door was unlocked.
Chris Muley: How am I supposed to know that? [He and Liv Hawthorne's friends enter the trailer]
Aaron Powers: Oh, shit. Let me see if we can find something to get you out of that.
Bob McDaniel: She gave you a bucket? Bitch is wicked.
Chris Muley: Liv, you okay?
Liv Hawthorne: Are you okay?
Chris Muley: Yeah, yeah, I’m fine. Just…
Aaron Powers: I found a screwdriver.
Bob McDaniel: What the hell are we gonna do with a screwdriver? Have y’all never worn handcuffs before?
Aaron Powers: Oh, shut up.
Dan Lorraine: Why not just look for the key?
Chris Muley: [Chris Muley looks in the refrigerator] What the hell am I looking in the fridge for?[He closes the refrigerator] God, these eggs are definitely bad. [as Kathy Barnes unlocks the handcuffs, using a hairpin] We need, like, a saw or a pliers or something.
Bob McDaniel: Pliers? Can’t find no key in here.
Chris Muley: Shut up and find something.
Bob McDaniel: You shut up! You ain’t had no handcuffs on.
[Liv Hawthorne clears her throat]
Liv Hawthorne: Gee, thanks for the help, guys.
Chris Muley: Cool. We good.
Dan Lorraine: Yo.
Liv Hawthorne: Come on. We’re late. I saw the bait already.
Chris Muley: Where?
Liv Hawthorne: Well, he was with Jed in his truck. Probably locked inside Willy’s by now.
Bob McDaniel: Well, let’s roll out. I wanna see that bitch burn.
Kathy Barnes: Yeah, burn, baby, burn.
Liv Hawthorne: Wait, guys, this isn’t for your entertainment, okay? It’s for doing what’s right.
Bob McDaniel: It’s gotta be a little entertaining. Look, I wanna see them freak bastards die for what I see ’em do.
Aaron Powers: Shut up, dude. What have you seen them do?
Bob McDaniel: Remember that one time I was…
Liv Hawthorne: Okay, shut up. Guys. If we’re doing this, we’re gonna do this as a mission, not a field trip. Are you with me or not?
Chris Muley: Yeah, we’re with you, Liv.
Aaron Powers: Whatever you say.
Bob McDaniel: Yeah.
Liv Hawthorne: All right. Let’s do this.
[Liv turns to flip the trailer off, and closes the door]

Deputy Evan Olson: Sheriff, if I may, why’d you request the state to send backup for one night to curfew a place the size of a postage stamp? [He laughs] Oh, don’t get me wrong. I got a wife and kid on the way and I do love the overtime pay.
Sheriff Eloise Lund: Double overtime.
Deputy Evan Olson: Right. So what’s the plan the rest of the evening?
Sheriff Eloise Lund: See that phone?
Deputy Evan Olson: Yeah.
Sheriff Eloise Lund: We’re gonna sit here and pray it don’t ring.
Deputy Evan Olson: Copy that.

[Liv and her friends are pouring gasoline all over the front side of Willy's Wonderland]
Aaron Powers: Hey, Chris.
Chris Muley: What?
Aaron Powers: Can you pour gas literally anywhere else?
Chris Muley: I’m sorry you pour like crap, Aaron.
Aaron Powers: You’re pouring gas on top of my gas.
Chris Muley: All right, let me go over here and I’ll just paint the bush.
Aaron Powers: Perfect. Thank you.
Bob McDaniel: [to Kathy Barnes] Hey, you blowing bubbles? Bring your ass.
Aaron Powers: You forgot the lighter, didn’t you?
Chris Muley: No, I didn’t.
Aaron Powers: Then let me see it. Oh, my God.
Chris Muley: There you go.
Dan Lorraine: Yeah, all right.
Liv Hawthorne: Wait, wait, wait. Uh-uh. Not yet.
[Aaron Powers scoffs]
Liv Hawthorne: That guy’s still in there. We gotta get him out first. [The Janitor is cleaning the inside of an oven. Liv Hawthorne knocks at the window] Hey, sir! Sir! You’re not safe in there. We gotta get you out. [The Janitor leaves] Hey!
Kathy Barnes: Well, that was rude.
Bob McDaniel: Hey, look, if he don’t wanna be safe, it’s his ass, not ours.
Liv Hawthorne: Tough shit. I’m getting him out whether he likes it or not.
Aaron Powers: You wanna go in there with those things? Are you high?
Bob McDaniel: Look, if he wanna be cremated, that’s his business.
Aaron Powers: Yeah.
Liv Hawthorne: I’m sorry, but I’m just not okay with letting somebody burn alive in there if we can do something about it.
Chris Muley: She’s right.
Aaron Powers: Of course she is, Chris.
Chris Muley: Oh, shut up!
Bob McDaniel: Hurry this shit up so we can go home.
Liv Hawthorne: I’ll figure out how to get inside, but I’m not putting you guys in danger. You just figure out how to get us out once I do.
Chris Muley: Okay.

[All of Liv Hawthorne's friends are on the roof]
Chris Muley: We go in, fast, we split up, and as soon as we find Liv and this janitor dude, we’re out.
Aaron Powers: Hmm.
Chris Muley: What, Aaron?
Aaron Powers: We just don’t need any more Batman bullshit, all right?
Chris Muley: Okay. Thank you. Yeah, I know. It’s only going to make it less safe for everyone else.
Dan Lorraine: You mean kinda like Liv just did?
Chris Muley: Excuse me?
Aaron Powers: Say what you gotta say.
Bob McDaniel: Speak up. Now’s the time, Dan. You ain’t gonna say it?
Chris Muley: Do you guys have something in mind?
Bob McDaniel: Hell, yeah, we do. Everything you telling us not to do, that’s exactly what your dream girl got us up here doing. And now we probably all getting fucked up because of it.
Kathy Barnes: Bobby.
Bob McDaniel: What? Am I lying? No, I’m not. It’s the truth.
Chris Muley: Fine. I’ll just go myself.
Bob McDaniel: Oh, whatever, Chris. When are you getting it through your thick-ass skull, huh? Kissing that ass ain’t gonna get you that ass, playboy. It’ll more than likely get you killed, and ain’t nobody, [to Kathy Barnes] except for you, baby, [to Chris Muley] worth none of this bullshit you got us up here doing. So you know what? I’m out this bitch. [to Kathy Barnes] Baby, let’s go.
[Chris Muley attacks Bob McDaniel. They fight]
Aaron Powers: No, Chris! Chris!
Bob McDaniel: Oh, shit!
[Chris Muley screams as the roof caves in. He and Bob McDaniel fall through the roof into the ball pit]
Kathy Barnes: Bobby!
[All scream as the roof caves in. They fall through the roof into the ball pit. Chris Muley groans]
Bob McDaniel: God damn!
Chris Muley: Everybody okay?
Aaron Powers: Yeah.
Chris Muley: Nice of you guys to join us.
[Liv Hawthorne comes into the dining area]
Liv Hawthorne: Wait, what are you guys doing here?
Chris Muley: Oh, my God. Liv, you’re alive.
Liv Hawthorne: I thought we all agreed you were supposed to stay outside and help us find a way out.
Chris Muley: Yeah, uh…
Liv Hawthorne: Now, how the hell are we supposed to get out of here?
Chris Muley: I tried to keep ’em on the roof, but they wouldn’t listen.
Bob McDaniel: It’s your fault we were on the roof.
Chris Muley: It’s my fault?
Bob McDaniel: It was your fault.
Willy Weasel: [singing with other animatronics] We’re All Friends. We Like to Play.
Liv Hawthorne: Guys, guys, it’s happening. It’s happening now. [walking up to Siren Sara] Oh, that’s the nasty bitch that tried to kill me.
Chris Muley: Liv.
[Liv Hawthorne is about to stab Siren Sara in the face with her pocket knife, but The Janitor grabs her]
Willy Weasel: [singing with other animatronics] Play, play, play every night and day.
Liv Hawthorne: Whoa, whoa, whoa, whoa, whoa. What are you doing?
Chris Muley: Hey, what the hell, man?
Liv Hawthorne: What are you… dude!
Willy Weasel: [singing with other animatronics] We’re All Friends. We Like to Sing.
Chris Muley: Put her down, okay?
[The Janitor releases her]
Liv Hawthorne: I’m trying to help you, you dumbass! Seriously? I’m trying to help him understand that he’s gonna die in here, but he won’t listen to me.
Willy Weasel: [singing with other animatronics] Sing, sing, sing. It’s a wonderful thing!
Aaron Powers: Wait a second. Wasn’t there eight of them?
[Everyone turns to the six remaining animatronics]
Willy Weasel: [singing with other animatronics] We’re All Friends. We Like to Run.
Aaron Powers: Oh, that’s badass.

Liv Hawthorne: I know the bullshit story they told you. That if you clean up the place tonight, they’ll pay to have your tires fixed by morning, right? It’s a lie. They’ve said the same story to countless other over the last 20 years. They baited you. You’re here to be a human sacrifice. You’re here to be eaten and killed. Do you understand that? This town has a dark history. And it all starts with this horrible place. You know, Willy’s may seem like a happy-go-lucky child’s play place, but it’s much, much more than that. Willy’s was built in 1996, the brainchild of Jerry Robert Willis. If that name sounds familiar to you, it should. Jerry was one of the last century’s most sick and sadistic serial killers. Jerry spent most of the time cultivating similar sickos. I mean, these were the most depraved people you could ever imagine. Often, Jerry and his crew would whisk away unsuspecting families to the Super Happy Fun Room. Once inside, the families would be treated to a birthday cake and a private show by Willy Weasel. The shows would always end the same way. [Jerry Robert Willis, in the Willy costume, stalks behind the birthday boy. He slashes his claws at the boy and kidnaps the boy's sister while their parents flee] After numerous missing persons reports and suspicious smells coming from the inside of Willy’s, the law felt it was time to investigate. [Sirens wail outside the restaurant] Jerry and his gang refused to be taken alive. After the police finally entered the Super Happy Fun Room, they discovered that Jerry and his crew had performed a satanic suicide ritual. Instead of surrendering, the killers decided to take their own lives. Those familiar with satanic rituals speculate that the suicide ritual was some sort of a Katra transfer of energy where the memory and consciousness of the living relocate into non-living entities. In this case, the animatronic robots. Ten years later, Willy’s reopens with a new owner, Tex Macadoo. He tries to keep the current public unaware of its horrific past. Things are wrong from the start. [A little girl hugs Gus Gorilla. Gus Gorilla grabs her] There’s reports that the creatures would move on their own. [A fat little boy is about to touch Siren Sara's breasts] Some would say things they weren’t programmed to say.
Siren Sara: [giggles] You really wanna fuck, fatty?
Fat little boy: [gasps]
Liv Hawthorne: [as Willy Weasel bites a little boy in the right shoulder] And others would kill and feast on customers. [The little boy cries] After several ghastly incidents, Willy’s closes its doors again. But Tex still doesn’t bulldoze it to the ground. Why, you may ask?
Aaron Powers: Because Willy got to him.
Dan Lorraine: Convinced him to make a deal with the devil. Along with all those other backwoods inbreds in this sorry town.
Chris Muley: Speaking of backwoods inbreds, where’d Bob and Kathy go?

Liv Hawthorne: [to The Janitor] Have you been listening to a word I’ve been saying?
Willy Weasel: [offscreen] Look at all these naughty birthday boys and birthday girls.
Aaron Powers: Oh, shit.
[Liv Hawthorne and her friends run out into the dining area]
Willy Weasel: I think it’s time for them to go nightie night. [singing with other animatronics] It’s your birthday and we want you to have fun. [Their voices distort] It’s your birthday, so let’s kill everyone... [singing] Six Little Chickens at the end of the line. Six Little Chickens at the end of the line. One Happy Weasel says, "It's Dinnertime!" Six Little Chickens gonna be just fine! Six Little Chickens in the Weasel's Den. Four Little Roosters & A Couple of Hens. Nowhere to run, nowhere to hide. Six Little Chickens at the END of the line! Six Little Chickеns. [speaking] Watch Out Now! [singing] Six Little Chickens [speaking] Herе Comes The Weasel! [singing] Six Little Chickens runnin' outta time WHOOPS!... Five little chickens at the END of the line!
[Knighty Knight stabs Aaron in the back from behind, impaling him. Aaron groans as his stomach bleeds]
Chris Muley: [offscreen] Shit!
Dan Lorraine: What the… holy fuck! [He grunts, slipping on Aaron Powers's blood. Aaron Powers falls flat on his back. Liv Hawthorne pushes Knighty Knight away]
Liv Hawthorne: Go. Leave. Leave! [to Chris Muley] Chris, go. [Liv Hawthorne's friends flee. Aaron Powers breathes heavily] I’m sorry.

[The line rings. The phone rings. Sheriff Eloise Lund picks up the phone]
Sheriff Eloise Lund: Hayesville Sheriff’s Office.
Chris Muley: [on the phone, to Sheriff Eloise Lund] Sheriff?
Sheriff Eloise Lund: This is Sheriff Lund.
Chris Muley: [on the phone, to Sheriff Eloise Lund] It’s Chris Muley.
Sheriff Eloise Lund: What can I do you for, Chris?
Chris Muley: [on the phone, to Sheriff Eloise Lund] Christ, I did something stupid. We’re at Willy’s.
[Sheriff Eloise Lund hangs up]
Sheriff Eloise Lund: Prank call.
[The phone rings]
Deputy Evan Olson: You want me to get that?
Sheriff Eloise Lund: People made their beds, they gotta lie in ’em.
Deputy Evan Olson: Pretty sure the saying is, “Protect and Serve,” Sheriff.
Sheriff Eloise Lund: Shut your mouth, smart guy. You’re not funny.
[The phone beeps]
Chris Muley: [after the beep] Liv brought us here.
Sheriff Eloise Lund: Son of a bitch. [on the phone, to Chris Muley] Get your asses out of there, son. [to Deputy Evan Olson, grabbing a couple of shotguns] Put your balls on, Evan. [throwing Deputy Evan Olson a gun] We're going to Willy's!

[Kathy Barnes moans while she and Bob McDaniel have sex. Arty Alligator is watching them. She sees him]
Kathy Barnes: [gasps] Bobby, that thing just moved!
Bob McDaniel: Where the fuck did it go?
[Arty Alligator roars, charging forward at Bob McDaniel, biting his arm off. Bob McDaniel screams, hitting Arty Alligator in the snout]
Kathy Barnes: No! No!
[Bob McDaniel screams as Arty Alligator bites into his body, brutally murdering him. Kathy Barnes is screaming. She runs to the door, attempting to escape but the door is closed. Arty Alligator roars. She screams as he snarls. Kathy Barnes and Bob McDaniel scream. Kathy Barnes sobs. In the hallway, Liv Hawthorne and The Janitor are looking for Bob McDaniel and Kathy Barnes]
Liv Hawthorne: I really need you to help me find my friends. Please. [Kathy Barnes screams offscreen] Oh, my God. Kathy! Oh, my God. [The Janitor kicks down the door. Arty Alligator is feasting on Bob McDaniel's corpse. He turns to The Janitor. He runs at him. The Janitor grabs Arty Alligator and flips him, slamming him down onto the floor. He beats him down, repeatedly hitting him, grunting, and tears his jaws apart. He rips his tongue out. He breathes heavily. He leaves The Super Happy Fun Room. Liv Hawthorne looks at Bob McDaniel and Kathy Barnes's corpses] I’m so sorry.

Cammy Chameleon: [The arcade games all turn on] Hello, little boy. You don’t have to be afraid of me. I’m not the same as the others. They’re so mean to me. They call me ugly and they make fun of my colorful skin. I’m trapped in this body. I just want to be free. I guess I don’t expect you to believe me. I hoped that you were different.
Chris Muley: I’m Chris.
Cammy Chameleon: Trust me, Chris. You know you can. You can feel my goodness.
Chris Muley: If what you’re saying is true, and you’re not like the others… I could help you get to the next life?
Cammy Chameleon: It’s true. Evil has kept me here. You must have questions. I can tell you so much about the other side. I can answer all your questions. If you can help me.

Sheriff Eloise Lund: You ever use your sidearm?
Deputy Evan Olson: Oh. In training. But these are just punk kids, right? What, vandalizing and loitering? I doubt we’ll need to drop ’em.
Sheriff Eloise Lund: It’s not the kids. It’s Willy.
Deputy Evan Olson: The dancing rat? [He laughs] Okay. I get it. I get it. The boys told you to pull a fast one on me. Bravo. Nice try.
Sheriff Eloise Lund: It ain’t no prank. This is real as it gets. I guaran-damn-tee you that. See, in town, we knew what was happening at Willy’s. We knew there was something supernatural going on. We bellowed to the high heavens that the machines were evil. No one believed us. They thought we were yokels. Tex eventually hired a demolition crew to destroy Willy’s, except the day before bulldozers were set to roll, Eric Miller, the contractor, was found in bed as chewed up as a McDonald’s hamburger. His whole family too. After that, there wasn’t a man alive that would take the job. The town decided that maybe it was better to let sleeping dogs lie. We told everybody just to stay away from there. We figured we’d just let it rot. But rabid dogs don’t sleep when they’re hungry. The machines got out. We found bodies at the ice cream shop, the hardware store, and even the school. We had a real Hobson’s choice on our hands. You know what that is?
Deputy Evan Olson: No.
Sheriff Eloise Lund: No choice at all. We could either go to war with the machines, come off like crazy people, probably lose a lot of good folk along the way, or…
Deputy Evan Olson: Or what?
Sheriff Eloise Lund: We cut a deal. [In the flashback, to the animatronics] Leave our people be. Leave our children be. Leave our town be, and… and we will feed you.
[In the flashback, Jed Love picks up The Hawthornes]
Jed Love: Well, the good news is, I can fix it. The bad news is, it’s gonna have to sit 'til I get the part. Now, Hayesville’s one hotel’s booked. But I do have a place you can stay tonight. Now, it ain’t the Ritz, but it’s a roof and it’s free if you’re willing to do a little light cleaning.
Tex Macadoo: [In the flashback, to The Hawthornes] Best place for a birthday party you’ve ever seen. [In the flashback, to the bikers] Heck, it once was, but we’re gonna fix it. [In the flashback, to the Hippie couple] Bring her back to life. [In the flashback] Congratulations. [In the flashback] You... [In the flashback] are... [In the flashback] officially... [In the flashback] on staff.
Sheriff Eloise Lund: We lived up to our end of the bargain and they kept theirs. We tried to find people who wouldn’t be missed. [In the flashback, Knighty Knight decapitates the homeless man] People with low moral character. [In the flashback, Cammy Chameleon wraps her tongue around the Hippie couple] And some people who were just at the wrong place at the wrong time. [In the flashback, Carl Hawthorne and Judy Hawthorne scream] Things didn’t always go exactly as planned. I usually pride myself on being able to expect the unexpected. [In the flashback, Sheriff Eloise Lund and Tex Macadoo find little Liv Hawthorne in the janitor's closet, crying] But sometimes, life throws you a zinger. Well, this was the zinger of all zingers. [In the flashback, to little Liv Hawthorne] Good night, darling. Sweet dreams. I never saw it coming.
Deputy Evan Olson: So, that’s why we’re going?
Sheriff Eloise Lund: Liv. Much as she pisses me off, I couldn’t live with losing that girl.

Cammy Chameleon: I can show you what’s on the other side. If you could help me get there.
Liv Hawthorne: Oh, Chris.
Chris Muley: Liv, Liv, it’s gonna be okay. Kay, we’re gonna make a deal and… [He grunts as Cammy Chameleon wraps her tongue around his neck, snapping it. He falls to the floor, dead. Liv Hawthorne gasps]
Cammy Chameleon: Wanna play, bitch?

Sheriff Eloise Lund: [to Deputy Evan Olson, holding The Janitor at gunpoint] Get that stuff off of her. [to Willy Weasel, apologetically, as Deputy Evan Olson puts the cable in the janitor's closet] Willy, I’m so sorry about this prick.
Liv Hawthorne: Eloise, please, stop. He’s a good guy.
Sheriff Eloise Lund: [to Liv Hawthorne] Shut your yap and get outside.
Deputy Evan Olson: They killed some of ’em.
Sheriff Eloise Lund: Oh. Stupid idiots. It’ll just incite him more. [to Willy Weasel, apologetically] Willy, this guy does not act for us. His actions should in no way reflect on the town of Hayesville. You know that, right, Willy? [to Deputy Evan Olson, holding The Janitor at gunpoint] Well, cuff him. For God’s sakes, cuff him.
Deputy Evan Olson: No way. I’m not leaving him here.
Sheriff Eloise Lund: I’ll give you two reasons why you are: your wife and your kid. If we don’t do what needs to be done, nobody in this county is safe. [to The Janitor, as Deputy Evan Olson cuffs The Janitor's hands together] Why couldn’t you just die? [to Liv Hawthorne] Where are the others?
Liv Hawthorne: They’re dead.
Sheriff Eloise Lund: Stupid kids. [to Deputy Evan Olson, holding The Janitor at gunpoint] Do you see? Okay, time to go. Go.
Liv Hawthorne: No. Uh-uh. I’m not leaving without him.
Sheriff Eloise Lund: I’m not giving you a choice. Go.
Liv Hawthorne: I’m not leaving without him.
Sheriff Eloise Lund: Get out of here.
Liv Hawthorne: [to Sheriff Eloise Lund] You don’t understand. You’ve locked the wrong guy up in here. He's not trapped in there with them. They're trapped in here with him.
Sheriff Eloise Lund: [to Liv Hawthorne] Not for much longer. [to The Janitor] I’m sorry, son.
[The door creaks as they leave]
Liv Hawthorne: [to Sheriff Eloise Lund] Is that what you did to my parents? You’re a monster.
Deputy Evan Olson: What do we do now?
Sheriff Eloise Lund: Well, I’m gonna wait here until this problem solves itself. You drop her off in a cell, come back, and get me. Should be done by then.

Liv Hawthorne: You can’t arrest me.
Deputy Evan Olson: Can and will. Breaking and entering, destruction of property, and I’m pretty sure that was a dead body on the floor.
Liv Hawthorne: What’s worse, the dead body you saw, or the guy that you left to die? Are you ready to be a murderer? Because that’s exactly what you’re gonna be. You’re gonna be a cold-blooded…
[The tires squeal as Deputy Evan Olson stops the police car]
Deputy Evan Olson: Shut up! I ain’t no murderer.
Liv Hawthorne: Then what are you? You’re complicit. You’re just another cult member recruited by the sheriff to do all of her dirty work.
Deputy Evan Olson: I ain’t no cult member and I ain’t no murderer. And how ’bout you, huh? Living with the sheriff all these years, all this going on, what have you done?
Liv Hawthorne: You don’t know what it’s like living with her. My entire life, it’s like I’ve been a ghost. And no matter what I do, it doesn’t change who she is. So I thought maybe I could do something right and burn this f@%#$g place down. So I am doing something. What about you? Hmm? You just gonna sit there and watch all of this happen and not do anything about it?
Deputy Evan Olson: I’m gonna set things right. That’s what I’m goddamn gonna do. You’ll see. [He grunts as Tito Turtle attacks him from the roof of the police car]

Sheriff Eloise Lund: [watching as The Janitor puts the bagged animatronics in the dumpster] That G.D. S.O.B. [The Janitor waves at her] Well, I’ll be a son of a bitch. [to The Janitor, holding him at gunpoint] Hold it right there, boy. Inside, now! [marching The Janitor into Willy's Wonderland] Move! We had a good thing, but you just went and f@%#$d it all up. Look at me. Look at me when I’m talking to you. All you had to do was die. Was that so hard? No, you just had to go ahead and stay alive, and now we got five dead kids because of you! You might have taken apart a few electronics, but I got a feeling that you can’t stop a round. [to Willy Weasel] Willy! [to The Janitor] Willy needs to eat, and I’m gonna feed him. [to Willy Weasel] Willy, come and get it!
[Suddenly, the lights go out. Willy Weasel appears behind her and slices her in half. Both of her halves fall to the floor. Willy Weasel walk up to The Janitor. He grabs him and tosses him to the "It's Birthday Time!" alarm. The "It's Birthday Time!" alarm goes off. Confetti falls all over the place]
Willy Weasel: Hey, kids, do you know what time it is? [distorting] It’s birthday time. [singing with other animatronics, as he brutally slashes around The Janitor into the chest] It's your birthday, and we want you to have fun. It's your birthday, so let's party everyone. It's your birthday, and we want you to have fun. It's your birthday, so let's party everyone. [speaking, distorted, throwing him into the ball pit] Okay now, kids. Clap your hands like there's no tomorrow. [singing with other animatronics] We welcome you to Willy's, where everyone's your friend.[speaking, distorted] That's right. [singing with other animatronics, distorted, walking away] Here at Willy's Wonderland, the good times never end. Birthday fun for everyone, how old are you today? Everyone at Willy’s is hoping you will stay... [speaking with other animatronics] Forever. [singing with other animatronics, distorted, as The Janitor climbs out of the ball pit] It's birthday time, it's birthday time, it's birthday time. Let's cheer at Willy's Wonderland! [speaking, distorted, as The Janitor goes to the kitchen to tape two mop sticks together and put his Punch energy drinks into a bag] Proudly serving families since 1984.
[The Janitor goes back to the dining area. He roars. Willy Weasel snarls. The Janitor fights him. Willy Weasel snarls. The Janitor growls. The Janitor pummels into Willy Weasel's head multiple times on a bloody rage, mortally wounding Willy Weasel, roaring. The Janitor tears Willy Weasel's head off. He holds it]

Tex Macadoo: I gotta tell you, my hat’s off. That is one tough hombre. [He chuckles. Both he and Jed Love laugh. Jed Love coughs]
Jed Love: Whoo! Well, it’s over.
Tex Macadoo: Yeah.
Jed Love: Oh, my God, it’s actually over!
Tex Macadoo: Hell, yeah, it is, boy. Hell, yeah, it is. Hey, come on. I’m gonna give you a ride. We gonna celebrate. I’m buying.
Jed Love: Sounds good.
Tex Macadoo: It’s our lucky day. [Both he and Jed Love laugh] Oh, man. Hey, with the machines gone, I just might actually reopen it.
Jed Love: You gonna need a gimmick.
Tex Macadoo: And a name. Maybe Tex’s Turf.
Jed Love: That could sing. Maybe get you a mechanical bull.
Tex Macadoo: Yeah.
Jed Love: Draw the customers in.
Tex Macadoo: Yeah, yeah, I just… I just might. [They see Siren Sara in the rear view mirror] Oh, f@%k me.
Siren Sara: [leaning on the back of the car] Thanks for visiting Willy's Wonderland! Hope you had a fantabulous time! [She lights the car, causing a massive explosion, which kills Tex Macadoo and Jed Love as well as her, flinging her off. Willy's Wonderland also gets blown up]

[Last lines]

[Tito Turtle is walking down the road]
Tito Turtle: [in a Spanish accent] Oh, mierda. ("Oh, shit.")
[He gets rammed by the Janitor's Camaro, which decapitates him, killing him. Iris-out on his disembodied head]
Willy Weasel: [At the end of the movie, popping out of a gray screen as a cartoon version of himself, to the audience] And remember, friends, the party never ends! [offscreen, singing with other animatronics] At Willy's Wonderland!

Taglines[edit]

  • 2020 isn't over yet kids!
  • Their idea of fun is killer!
  • Let playtime begin
  • The Fun Begins This Winter

Cast[edit]

Human cast[edit]

  • Nicolas Cage as The Janitor
  • Emily Tosta as Liv Hawthorne
  • Beth Grant as Sheriff Eloise Lund
  • David Sheftell as Deputy Evan Olson
  • Ric Reitz as Tex Macadoo
  • Chris Warner as Jed Love
  • Kai Kadlec as Chris Muley
  • Caylee Cowan as Kathy Barnes
  • Terayle Hill as Bob McDaniel
  • Christian Del Grosso as Aaron Powers
  • Jonathan Mercedes as Dan Lorraine
  • Grant Cramer as Jerry Robert Willis

Animatronic characters[edit]

External links[edit]

Wikipedia
Wikipedia has an article about: